Vergunningverlening: hoe gaat het allemaal in zijn werk?

Afgelopen donderdagavond spraken wij met Dordtse ondernemers over vergunningen en meldingen. Een onderwerp waar eigenlijk iedere ondernemer wel mee te maken krijgt. Maar hoe zit het precies? Wat moet je doen als ondernemer? En kan het niet allemaal een beetje sneller?

OZHZ organiseerde deze bijeenkomst samen met de Dordrechtse Ondernemersvereniging (DOV). Ook Dordt Onderneemt was aanwezig. De ondernemers en OZHZ gingen in gesprek over het ingewikkelde proces van vergunningaanvragen. Want waarom moet je bijvoorbeeld zoveel gegevens aanleveren?

De rode draad van de avond

De avond werd geopend met een terugblik op de eerste kennismaking tussen OZHZ en DOV. Waarna het overging op ons werkgebied en wat wij allemaal doen. Dat gaat tenslotte verder dan alleen vergunningverlening. Vervolgens kwam uiteraard het onderwerp vergunningverlening aan bod. Want wat is nodig om een goede aanvraag te doen? De rode draad die naar voren kwam is dat zowel OZHZ als de ondernemers tijdig en vooral ook open met elkaar in gesprek moeten om misverstanden te voorkomen.

Neem contact met OZHZ op bij onduidelijkheden

De ondernemers hadden veel vragen. Waarom moeten we zoveel gegevens indienen? Waar haal je die gegevens ├╝berhaupt vandaan? Wat is nodig om een goede aanvraag te doen? Door het waarom uit te leggen werd al veel duidelijk. Daarnaast nodigden we de ondernemers uit om bij vragen contact met ons op te nemen. Wij leggen graag uit waarom we bepaalde gegevens nodig hebben en waar de ondernemers deze gegevens vandaan kunnen halen.

Ondernemers denken mee

Ook hebben we verteld wat we doen om het proces te versoepelen en waar mogelijk te versnellen. De ondernemers hebben waardevolle suggesties gedaan over hoe we dit nog beter kunnen doen. Hier gaan wij zeker meer aan de slag! We blijven hierover in gesprek met DOV. We kijken terug op een geslaagde bijeenkomst.

Loopt u vast bij uw vergunningaanvraag?

Of heeft u een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.